بخش “مقالات”; اگر درمانگر کودک اوتیسم هستید؛ اگر والدی هستید که کودک شما به تازگی تشخیص اختلال طیف اوتیسم را دریافت کرده است و اطلاعات چندانی دربارهی این اختلال ندارید؛ اگر علاقهمند به کسب اطلاعات در حوزه اوتیسم، چالشها و دغدغههای کودکان و والدین آنها در حوزه این اختلال هستید؛ ما در صدای اوتیسم مجموعهای از مقالات بهروز و معتبر را در بخش “مقالات” گردآوری و به شما ارائه کردهایم.
ما در صدای اوتیسم همراه خانوادهها و درمانگران آموزشی و توانبخشی برای کمک به کودکان طیف اوتیسم هستیم. از آنجایی که همواره یکی از رسالتهای ما برای فعالیت در حوزه کودکان با نیازهای ویژه بهخصوص کودکان اوتیسم، افزایش دانش متخصصان و خانوادهها بوده است، شما در این بخش میتوانید از آخرین و بهروزترین مقالات تخصصی حوزه اختلال طیف اوتیسم و کودکان با نیازهای ویژه مطلع شوید.
مقالات صدای اوتیسم
در بخش “مقالات”، مقالات مرتبط و بهروز با حوزه کودکان با نیازهای ویژه، کودکان با اختلال طیف اوتیسم، دغدغهها و نگرانی والدین و درمانگران کودک، برای مطالعه ارائه شده است. متخصصین ما در مجموعه صدای اوتیسم تلاش میکنند تا مقالات جدید و معتبر در حوزههای مختلف از جمله مقالات تخصصی، عمومی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، تغذیه در کودکان اوتیسم، ارتباط و روابط اجتماعی، مشکلات رفتاری، مهارتهای خودیاری، بلوغ و تربیت جنسی در اوتیسم و … را برای مطالعه عموم، والدین کودکان اوتیسم و درمانگران و متخصصین این حوزه ارائه دهند.

راهنمای مشکلات خواب در کودکان با اختلال طیف اوتیسم
مشکلات خواب در کودکان اوتیسم چیست؟ در این مقاله یک مشاور خواب اطفال نکاتی را برای به دست آوردن استراحتی که کودک شما نیاز دارد

اهمیت نوبتگیری در کودکان اوتیسم
نوبتگیری مهارتی است که نقش مهمی در موفقیت اجتماعی دارد. نوبتگیری در کودکان اوتیسم نیاز به آموزش دارد. اغلب کودکان اوتیسم با مفهوم نوبت گرفتن

انتقال در فعالیّتهای روزمره در کودکان و نوجوانان اوتیسم
کودکان و نوجوانان اوتیسم معمولاً کارهای روزمره و روتین را دوست دارند و علاقه چندانی به تغییر در برنامههای روزانه ندارند. این بدان معناست که

راهکارهای انتقال در کودکان اوتیسم
انتقال چیست؟ انتقال به معنای این است که فرد بتواند بدون مشکل از یک فعالیّت وارد فعالیّت دیگر شود و این شامل تغییر در عادتهای

ناامیدی در کودکان اوتیسم
ناامیدی یا یأس احساس نارضایتی است که به دنبال برآوردهنشدن انتظارات یا امیدها به وجود میآید. متأسفانه ناامیدی در اطراف ما وجود دارد و چیزی

مهارتهای زندگی روزمره برای نوجوانان با اختلال طیف اوتیسم
مهارتهای زندگی روزمره چه مهارتهایی هستند؟ اصلیترین مهارتهای زندگی، شامل فعالیّتهای خودمراقبتی، آشپزی، مدیریت مالی، خریدکردن، مرتبکردن اتاق و رفتوآمد از جمله مهارتهای زندگی روزمره

چگونه میتوان به افراد با اختلال طیف اوتیسم کمک کرد تا از خود و دیگران انتقاد نکنند؟
انتقاد افراد اوتیسم از خودشان اغلب بسیار دلخراش است، چطور میتوانیم به آنها کمک کنیم؟ انتقادهای بسیار تند میتواند از جذابترین دهانها نیز بیرون بیاید.

هانس آسپرگر و اوتیسم; نمونه هایی از تحقیقات Hans Asperger
هانس آسپرگر و اوتیسم; هانس در تحقیقاتش به توصیف کودکانی در این مقاله پرداخت که همگی دارای اختلالی اساسی هستند که این اختلال به ظاهر

سندرم آسپرگر چیست و چه تفاوتی با اوتیسم دارد؟+ توصیفات هانس آسپرگر
سندرم آسپرگر چیست؟ امروزه سندرم آسپرگر، دیگر یک تشخیص مستقل نیست؛ سندرم آسپرگر بخشی از اختلال طیف اوتیسم است. بهعبارت دیگر، افرادی که علائم و

مهارت خودیاری در کودکان اوتیسم: راهنمای تقویت مهارتها
یادگرفتن زودهنگام مهارت خودیاری در کودکان اوتیسم، عزتنفس را افزایش دهد، و به مستقل شدن فرد کمک میکند. هر کودکی، نیاز به دسترسی به آموزش