پرونده شماره چهار هلر، پسری 4 ساله است. او دومین فرزند والدینی سالم است. صدای اوتیسم می‌کوشد تا با ارائه کاملترین خدمات توانبخشی و آموزشی، مطابق با نیازهای هر کودک، زندگی شادتری برای کودکان دارای اختلال اوتیسم فراهم نماید. والد محترم، اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی اوتیسم و یا نیاز به هرگونه آموزش برای نحوه ی برقراری ارتباط با کودک اوتیسم خود دارید، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۶۱۶۹۳۱ و ۰۲۱۸۸۶۱۶۹۳۲ ، با ما در ارتباط باشید.

پرونده شماره چهار هلر

بنا به گزارش‌ها، شروع روان‌پریشی وی همزمان با تغییر خانه خانواده اش بود. این روان‌پریشی با بی‌قراری حرکتی و اضطراب شدید مشخص می‌شد که به طور مکرر به هنگام شب دیده می­شد. او به شدت در برابر همه چیز مقاومت می‌کرد[35]. به جز چند کلمه (پدر، مادر، آب) کلامش را از دست داد. در نهایت وضعیتش آرام شد. با این حال، همچنان به نمایش کلیشه‌های عجیب‌وغریب مانند بازی مداوم با انگشتان دست، اخم کردن و ایستادن سفت‌وسخت با تمایل جانبی بدن و بازوهای بالا رفته (گویی برای دفاع از خود آماده می‌شود) ادامه داد.

زوال عقل شدید نبود. او درخواست‌ انجام کارهای ساده را درک می‌کرد. توجه او را می‌شد در بازی با اجسام متحرک جلب کرد. او به قدری از بازی‌های چرخشی[36] لذت می‌برد که گاهی مادر و پرستارش را تشویق می‌کرد که وسط اتاق به او بپیوندند. گزارش‌های بعدی حاکی از رکود وضعیت کودک است.

منابع:

[35] واژه به واژه به عنوان «مقاومت شدید در برابر همه اقدامات/محیط /اطراف» ترجمه شده است.

[36] Kreisspiele’

دانلود فایل هلر