صدای اوتیسم

مقررات

ما در صدای اوتیسم همراه خانواده ها و ارائه دهنده ی خدمات آموزشی و توانبخشی برای کودکان طیف اوتیسم هستیم.
(دیدگاه 6 کاربر)
280,000 ریال

کاترین دوازده سال دارد و برادر هشت ساله اش دیوید، به بیماری اوتیسم مبتلاست. کاترین که از کارهای دیوید خجالت می کشد، مقرراتی برای او وضع می کند: «موقع غذا خوردن دهانت را ببند!» یا «اسباب بازی هایت را توی آکواریم نینداز!» اما این وضع تا کی قابل تحمل است؟

1 عدد در انبار

توضیحات

درباره نویسنده

سینتیا لرد نویسنده آمریکایی کودکان است. مقررات اولین کتاب این نویسنده است. .لرد وا متولد ماساچوست و در نیوهمپشایر بزرگ شد.در کالج، لرد داستانهای کوتاهی را منتشر کرده بود و با یک مسابقه برنده شد. بعد از دانشگاه، لرد ازدواج کرد و معلم شد. خانم لرد صاحب همسر و دو فرزند است یک دختر و یک پسر. پسر خانوم لرد بیماری اتیسم دارد. با بزرگ شدن فرزندانش، او دوباره به داستان نویسی بازگشت. خانم لرد از بچگی شعر می سروده و در خیال داستان پردازی می کرده، چنان که خودش می گوید اولین شعرش در چهار سالگی سروده است.

معرفی کتاب مقررات اثر سینتیا لرد

دیوید برادر کوچک کاترین، مبتلا به اوتیسم است کاترین برای اینکه دیوید دچار دردسر نشود مقرراتی را برایش وضع می کند: چگونه باید غذایش را بخورد، چگونه با دیگران رفتار کند یا جای اسباب بازی در آکواریوم نیست و او برای خودش هم قوانینی دارد که در رویارویی با دیگران آن را با خود تکرار می کند. کاترین بخاطر رفتارهای ناهنجار برادرش خجالت می کشد او را به دوستانش معرفی کند و یا با او در مجامع عمومی حاضر شود. کاترین در مرکز گفتار درمانی با نوجوانی هم سن و سال خود بنام جیسون آشنا می شود که قادر نیست راه برود و صحبت کند

او روی صندلی چرخدار می نشیند و با نشان دادن کارت های واژه منظور خود را بیان می کند. کاترین که خوب نقاشی می کند برای او کارت های جدیدی درست می کند. ادامه آشنایی و ساختن کارت های واژه تأثیر خوبی بر روحیه جیسون می گذارد. او آراسته تر می شود، حاضر می شود چرخش را عوض کند و حتی کاترین را به جشن تولدش دعوت می کند. امّا زمانی که جیسون متوجه می شود کاترین از بودن با او و معرفی اش به دوستانش شرمنده است می رنجد. کاترین از رفتار خود پشیمان شده و جیسون و دیوید را با خود به جشن مدرسه می برد و به دوستانش معرفی می کند.

این اثر به چند نکته مهم مانند تأثیر نقاشی و هنر بر روی افراد معلول و توجه به کودکان مبتلا به اوتیسم و چگونگی رفتار با آنان اشاره دارد.

6 reviews for مقررات

  1. هدی

    کتاب خوبی بود
    ممنون از معرفی کتاب

  2. امین

    کتابی مفید جهت رفتار مناسب باکودکان اوتیسم

  3. سمیرا

    عالی برای اطلاعات بیشتر والدین

  4. روناک

    گزینه مناسب برای خانواده ها

  5. شهلا

    کتاب خوبیه

  6. صوفی

    فکر کنم برای من که دو تا بچه ی غیر اتیسم هم دارم مفیده

یک نظر اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7319